Shop Share & Earn di PGMall.my

By Fakhrul Anwar Osman

January 30, 2021

consumerchant, pgmall, shop share earn, shopper di pgmall

Salam semua Shoppers PGMall.my

Hari ini, saya ingin berkongsi beberapa perkara yang sangat mudah tentang cara Shop Share & Earn di PGMall, our No.1 Local e-Commerce Platform. Ada sedikit tip yang ingin saya kongsikan dalam artikel kali ini.

Pertama sekali saya ingin bercerita tentang konsep “ConsuMerchant” yang dipatenkan oleh CEO dan Founder PGMall, Dato Wira Louis Ng sebagai satu harta intelek. Apa yang dimaksudkan dengan “ConsuMerchant” dan apakah kelebihannya?

ConsuMerchant ialah gabungan perkataan ‘Consumer’ dan ‘Merchant’, mudah sahaja. Kelebihannya ialah apabila gabungan ini membentuk kerjasama antara penjual dan pembeli, sama-sama memperoleh keuntungan hasil daripada transaksi jual beli atas talian di PGMall.my

Hubungan Consumer dan Merchant

Bagaimana ini boleh berlaku? Simple sahaja.
Sebagai contoh, Encik Azizi seorang merchant telah membuka kedai online di PGMall.my dan membuat penawaran produk buku di platform PGMall. Katakan ianya sebuah buku berharga RM100.

PGMall sebagai penyedia platform akan menjadi perantara antara Encik Azizi (merchant) dan juga semua bakal pelanggan Encik Azizi. Segala transaksi jual beli Encik Azizi dengan pelanggan beliau, PG Mall akan kenakan caj transaksi sebanyak 5%.

Baik, sekarang katakan anda sebagai seorang pengguna baru PGMall.my telah mendaftar sebagai Shopper di PGMall.my di sini. TIP 1 – Kini anda boleh membeli produk yang ditawarkan oleh Encik Azizi sebuah buku bernilai RM100. Kelebihan anda di sini ialah, PGMall akan beri anda cashback minima 0.5% kepada anda atas transaksi belian anda tersebut.

Tentu best dapat cashback percuma walaupun baru 50 sen daripada belian bernilai RM100. Bagi saya, terima duit percuma sentiasa hari adalah menyeronokkan.

Kini, PGMall dah ada Merchant dan ada Consumer (anda). What more PGMall need? Yes, lebih banyak merchant dan lebih-lebih-lebih banyak consumer. Oleh itu, PGMall menawarkan insentif/cashback kepada anda sebagai seorang Shopper di PGMall jika anda rekomen customer lain ke PGMall.

Sebagai contoh, anda kongsikan pengalaman anda membeli buku bernilai RM100 tadi ke laman sosial. Anda ceritalah, saya dah baca satu chapter buku tersebut. Bestnya, buku ini sangat bermanfaat dan tiba-tiba sahabat anda Cik Reen berminat nak beli buku yang sama.

Anda pun kongsikan referral link kedai buku di PGMall terus kepada Cik Reen untuk beliau beli buku RM100 yang dijual oleh Encik Azizi. Cik Reen, rakan anda terus daftar akaun melalui link referral anda tadi dan membeli buku RM100 tersebut dari kedai online Encik Azizi Ali.

Tuan-tuan dan puan-puan, dalam kes ini PGMall sangat berbesar hati dan sangat berterima kasih kerana anda perkenalkan pelanggan baru pada PGMall dan Encik Azizi. Oleh itu, PGMall umum untuk beri pula Forever Cashback up to 3.5% kepada anda kerana telah bawa pelanggan baru.

PGMall beri insentif up tp 3.5%

Awal tadi, anda baru simulasi Cik Reen seorang yang berdaftar, cuba anda daftarkan Ali, Ashraf dan Minah atau 100 orang atau 1000 orang lagi. Hanya dengan kongsikan kisah anda shopping di PGMall sahaja, cashback yang anda dapat sekitar 50 sen tadi boleh bertukar menjadi, cashback bernilai RM500 sebulan atau lenih.

Malah lebih baik lagi, PGMall memberikan insentif cashback sehingga 2 peringkat pelanggan. Maksudnya jika Cik Reen juga daftarkan sahabat-sahabat beliau, anda sebagai orang yang memperkenalkan Cik Reen juga boleh mendapat insentif / cashback minima 0.5% yang dikira daripada nilai belian mereka.

Tidak mustahil, seorang shopper di PGMall mempunyai empayar network 3000 atau lebih pelanggan berdaftar di bawah anda. TIP 2 – Tugas anda adalah membantu merchant di PG Mall mendapat pelanggan baru. Guide shoppers di bawah network anda untuk grow empayar shoppers. Sebab itu, PGMall berbesar hati untuk berkongsi keuntungan dengan anda dan semua shoopers dibawah network anda.

Potensi pendapatan anda sebagai Shopper di PGMall sangat besar. Anda mungkin berbelanja secara online sebanyak RM200 sahaja sebulan, tetapi dalam masa yang sama anda layak menerima cashback pendapatan pasif sehingga RM1000, RM2000 atau lebih RM10,000 sebulan.

Ianya sangat mampu dilaksanakan. Percayalah, saya berani beri anda jaminan bahawa anda akan menerima cashback dengan sangat mudah.
Daftar percuma akaun PGMall anda SEKARANG.

Link tambahan untuk belajar Tutorial dan Tips di Laman Web PGMall.

Fakhrul Anwar Osman

About the author

Nama saya Fakhrul Anwar Bin Osman. Merupakan seorang Public Gold Business Owner yang aktif dalam memperkenalkan emas dan silver sebagai instrumen kewangan yang mempunyai pelbagai fungsi. Juga seorang speaker rasmi Public Gold Cawangan Alor Setar dan Premium Shopper di PG Mall.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Direct Your Visitors to a Clear Action at the Bottom of the Page

>