Cara Share Referral Link Official Store PGMall

By Fakhrul Anwar Osman

December 14, 2020

cara share pgmall, cara share referral pgmall, official store pgmall, share referral pgmall

Saya suka nak kongsikan cara paling mudah untuk share referral link PGMall dan jana pendapatan daripada insentif “cashback”. Ianya sangat senang.

Pertama sekali anda kena ada akaun percuma PGMall.my lah. Boleh klik link Daftar PGMall Percuma jika anda belum ada akaun lagi. Kurang 2 minit dah boleh selesai daftar. Kalau masak Maggi, confirm dah boleh makan gais. Hehe..

Share Link Official Store yang ada di PGMall.my

Tahukah anda boleh menjadi “DUTA PRODUK” bagi mana-mana jenama yang membuka Kedai Online Rasmi mereka di laman e-dagang PGMall, anda boleh perkenalkan kedai tersebut kepada prospek atau rakan anda di media sosial bila-bila masa.

Di dalam contoh ini, saya akan tunjukkan bagaimana saya nak berkongsi tentang Kedai Rasmi Online jenama NESTLE. Ini kerana syarikat ini mempunyai reputasi yang sangat baik di Malaysia, terutamanya produk minuman malt coklatnya MILO.

STEP 1 – Setelah login ke akaun PGMall.my anda. Search sahaja Nestle.
STEP 2 – Buka Home Page Nestle Online Stores di PGMall. Klik pada butang share di atas kanan paparan utama kedai online tersebut(Nestle).
Contoh link asal : https://pgmall.my/Nestl%C3%A9-Online-Store

Klik Butang Share Nestle Online Store saja.

STEP 3 – Setelah itu, satu paparan akan menunjukkan QR Code referral anda dan juga url address bagi referral link anda. Rujuk gambar dibawah.

STEP 4 – Di sini anda boleh terus tekan Copy Link untuk mendapatkan referrals link anda ke Kedai Online Nestle. Apabila anda dah selesai copy link url tersebut, dah boleh sebarkan link tersebut dengan gembira.

Jika anda memilih untuk tekan butang Facebook, Whatsapp dan lain-lain, anda akan akan dibawa terus ke Homepage PGMall Kedai Online Nestle dengan link referral sendiri.

Begitulah cara untuk dapatkan referral link terus ke Homepage Kedai Rasmi Jenama seperti Nestle. Anda boleh buat kaedah ini pada mana-mana kedai.

STEP 5 – Gunakan referral link anda pada mana-mana artikel, post status facebook, instagram, twitter, whatsapp atau di mana saja anda mahu. Cuma saya nasihatkan, elakkan spam mesej kepada sesiapa ya.

Sebagai contoh saya gunakan link referrals yang telah saya pendekkan itu di sini >> Kedai Rasmi Nestle di PGMall << Jika anda klik, anda akan dibawa terus ke Home page Nestle PGMall.

Kelebihannya ialah, mana-mana prospek yang menggunakan referral link tersebut dan mendaftar akaun baru, akaun tersebut secara automatik akan berdaftar dibawah network anda. Best dan mudahkan perkenalkan PGMall! Apa pandangan anda?

Oh ya, silakan bookmark (Ctrl + D) blog ini, kerana saya akan kongsikan lebih banyak tips berkaitan PG Mall – The No. 1 Local e-commerce platform in Malaysia kepada anda.

Fakhrul Anwar Osman

About the author

Nama saya Fakhrul Anwar Bin Osman. Merupakan seorang Public Gold Business Owner yang aktif dalam memperkenalkan emas dan silver sebagai instrumen kewangan yang mempunyai pelbagai fungsi. Juga seorang speaker rasmi Public Gold Cawangan Alor Setar dan Premium Shopper di PG Mall.

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Direct Your Visitors to a Clear Action at the Bottom of the Page

>